Kilpailu organisaatioiden välillä on kovaa.
Organisaatioiden yksi tärkeimmistä kilpailuvalteista on se, miten ne onnistuvat sitouttamaan työntekijänsä, asiakkaansa tai vaikkapa someseuraajansa osaksi ydintoimintaansa. Energiasodan ja inflaation kiihtyessä organisaatioille on myös entistä tärkeämpää, etteivät maksavat asiakkaat tai kuluttajat karkaa.
Organisaation vetovoimaa voi siis lisätä panostamalla tärkeimpien sidosryhmien sitouttamiseen. Tähän taas tarvitaan viestijää.
Miten viestinnällä ja vuorovaikutuksella sitoutetaan? Entä miten brändiin sitouttaminen voi onnistua vuodesta ja taloudellisesti haastavista ajoista toiseen? Millaisiin organisaatioihin taas työntekijät sitoutuvat ja mitä hyötyä siitä on työnantajalle? Vai onko siitä?
Näihin kysymyksiin kuulemme vastauksen vuoden 2022 Viestinnän tulevaisuus -seminaarissa.
Mitä?
Viestinnän tulevaisuus -seminaari järjestetään 16.11. hybridinä. Vuoden 2022 teemana on sitouttaminen.
Tervetuloa mukaan etänä kotisohvaltasi tai paikan päälle Sofia Helsinkiin, Senaatintorin kupeeseen. Paikan päälle mahtuu 120 henkilöä ja paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksesä.
Ilmoittaudu mukaan tämän sivun alalaidasta ja verkostoidu muiden viestijöiden kanssa virtuaalisesti tai livenä paikanpäällä!
Huom! Vain seminaarin alkuosuus tallennetaan ja tallenne on katseltavissa 1 kk ajan seminaarin päättymisestä. Tapahtumapäivän striimissä on kuitenkin kuultavissa kaikki puheenvuorot.
Aika
Seminaari järjestetään keskiviikkona 16.11.2022.
- Livetapahtuma klo 15.30–20.00
- Striimi ja puheenvuorot 16.00–18.00
Paikka
Tapahtuma järjestetään hybridinä. Tervetuloa mukaan etänä kotisohvaltasi tai paikan päälle Sofia Helsingin Sonckin Saliin Senaatintorin kupeeseen (sisäänkäynti Sofiankatu 4 C).
Ohjelma
15.30 Sofia Helsingin Sonckin Salin ovet aukeavat
16.00 Seminaarin puheenvuorot ja striimi alkavat
16.15 Anu Sivunen, Jyväskylän yliopiston viestinnän professori: miten viestinnällä sitoutetaan?
16.45 Paneelikeskustelu: millaiseen organisaatioon työntekijät sitoutuvat?
- Goforen henkilöstöjohtaja Sanna Hildén
- Verohallinnon viestintäpäällikkö Katri Riekkinen
- Yrityskulttuurimuotoilija & Leidenschaftin perustaja, Panu Luukka
- DEI-asiantuntija, keynote-puhuja & LGBTQ+ expertti, Dakota Robin
17.30 Tiina Alahuhta-Kasko, toimitusjohtaja, Marimekko: Marimekon kehitystarina – miten kaikki saatiin matkalle mukaan (Huom! Puheenvuorosta ei tule jälkikäteen katseltavaa tallennetta)
18.00 Seminaarin puheenvuorot ja striimi päättyvät
Sofia Helsingissä pientä purtavaa & verkostoitumista
20.00 Sonckin Salin ovet sulkeutuvat
Ilmoittautuminen
Ilmoittaudu mukaan vuoden 2022 Viestinnän tulevaisuus -seminaariin tämän sivun loppuosasta. Tapahtuma on avoin kaikille, mutta maksuton vain Viestin jäsenille.
Ilmoittautuminen päättyy päivä ennen tapahtumaa, 15.11. klo 9.00.
Livetapahtumaan ilmoittautuminen
Livetapahtumaan mahtuu maksimissaan 120 osallistujaa. Paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Voit ilmoittautua myös jonotuslistalle.
Jos et pääsekään osallistumaan livenä, muistathan peruuttaa ilmoittautumisesi hyvissä ajoin. Näin vähennämme ruokahävikkiä ja annat toisille mahdollisuuden osallistua livenä.
Voit myös vaihtaa lipputyyppiä peruuttamalla paikan ja ilmoittautumalla uudelleen etäosallistujaksi.
Etätapahtumaan ilmoittautuminen
Voit osallistua seminaariin myös etänä.
Etäosallistujien määrää ei ole rajoitettu.
Ilmoittauduin livetapahtuman jonotuslistalle, mutta en päässyt osallistujaksi
Jos olet ilmoittautunut livetapahtuman jonotuslistalle, etkä pääse liveosallistujaksi, saat automaattisesti linkin striimiin ja voit osallistua tapahtumaan etänä.
Lipputyypin vaihtaminen
Voit vaihtaa lipputyyppiä peruuttamalla automaattisen vahvistusviestin kautta ilmoittautumisesi ja ilmoittautumalla uudelleen haluamastasi lipputyypistä.
Jos olet ilmoittautunut livetapahtumaan ja et pääsekään paikalle, peruutathan paikkasi tai vaihdat itsesi etäosallistujaksi.
Seminaarin hinta
Seminaari on maksuton Viestin jäsenille. Muille kuin jäsenille seminaari maksaa 240 € + alv. 24% (live) tai 190 € + alv. 24% (striimi).
Jos haluat katsella striimiä työyhteisössäsi isommalla porukalla, olethan meihin yhteydessä toimisto@viesti.fi.
Haluatko liittyä jäseneksi? Liity tästä.
Sponsoriksi?
Ota yhteyttä toimisto@viesti.fi
Puhujat
Tiina Alahuhta-Kasko
Toimitusjohtaja, Marimekko
Tiina Alahuhta-Kasko on toiminut johtavan suomalaisen designyhtiö Marimekko Oyj:n toimitusjohtajana vuodesta 2015 lähtien. Marimekko tunnetaan erityisesti rohkeista kuvioistaan ja väreistään, jotka ovat tuoneet iloa ihmisten arkeen jo vuodesta 1951. Ennen toimitusjohtajaksi siirtymistään Tiina on toiminut Marimekossa useissa rooleissa, kuten operatiivisena johtajana ja markkinointijohtajana.
Tiina on valmistunut kauppatieteiden maisteriksi Helsingin kauppakorkeakoulusta, ja lisäksi hän on suorittanut kansainvälisen johtamisen CEMS-maisteritutkinnon Groupe HEC:ssa Pariisissa ja Helsingin kauppakorkeakoulussa, sekä täydentänyt opintojaan Harvardin yliopistossa sekä ylimmän johdon koulutukseen keskittyvässä IMD Business Schoolissa. Tiina on Finnair Oyj:n hallituksen jäsen. Hän toimii vierailijaluennoitsijana ja on Aalto-yliopiston ylioppilaskunnan (AYY) kunniavaltuuskunnan sekä IMD Foundation Boardin jäsen.
Alahuhta-Kasko avaa puheenvuorossaan, miten Marimekko on onnistunut sitouttamaan koko Suomen kansan brändiinsä vuodesta toiseen ja muuttamaan brändinsä kulttuuriperinnöksi.
Anu Sivunen
FT, professori, Jyväskylän yliopisto
Anu Sivunen työskentelee viestinnän professorina Jyväskylän yliopistossa, jossa hän johtaa digitaalisen viestinnän ja vuorovaikutuksen tutkimukseen keskittyvää CoCoDigi-tutkimusryhmää. Anu on tutkinut työntekijöiden sitoutumista ja sitouttamista jo 15 vuotta sitten tarkastetussa väitöskirjassaan ja hänen uusin tutkimuksensa liittyy työntekijöiden identifioitumiseen, työn ja muun elämän rajoihin sekä työntekijöiden tavoitettavuuteen teknologiavälitteisessä työssä.
Lisäksi hän tarkastelee työyhteisöjen viestintäteknologian käyttöön liittyviä jännitteitä ja paradokseja johtamassaan kansainvälisessä tutkimusprojektissa, jota rahoittaa Suomen Akatemia. Ennen uraansa Jyväskylän yliopistossa Anu on työskennellyt Aalto-yliopiston tuotantotalouden laitoksella sekä ollut kaksi vuotta vierailevana tutkijana Yhdysvalloissa Stanfordin yliopistossa ja UC Santa Barbarassa.
Viestinnän tulevaisuus -seminaarin toisessa keynote-puheenvuorossa kuulemme, miten viestinnällä ja vuorovaikutuksella sitoutetaan.
Panelistit
Panu Luukka
Yrityskulttuurimuotoilija, Leidenschaftin perustaja
Panu on yksi Leidenschaftin perustajista, Siqni henkilöstö-kyselyn luoja ja yrityskulttuurimuotoilija. Panulla on yli 20 vuoden kokemus voittavien yrityskulttuurien rakentamisesta erilaisissa organisaatioissa.
Ennen Leidenschaftia Panu on toiminut mm. Satama Interactiven henkilöstöjohtajana sekä Great Place to Workin toimitusjohtajana
Panua tituleerataan monesti Suomen Mr. Yrityskulttuuriksi. Hänen kirjoittamansa yrityskulttuurin perusteos Yrityskulttuuri on kuningas julkaistiin keväällä 2019.
Saamme paneelikeskusteluun mukaan Panu Luukan, jolla on usean vuoden kokemus erilaisista yrityksistä ja organisaatiokulttuureista.
Sanna Hildén
Henkilöstöjohtaja, Gofore
Sanna Hildén on Goforen henkilöstöjohtaja. Gofore on ihmislähtöisen, digitaalisen muutoksen asiantuntijayritys, joka kasvaa ja menestyy hurjaa vauhtia. Yritys on vuosien varrella palkittu Suomen parhaana ja Euroopan toiseksi parhaana työpaikkana, ja joka vuosi nousee alansa halutuimpien työpaikkojen listojen kärkisijoille (mm. Vuoden työnantajabrändi 2021). Tänä vuonna Gofore julkaisi oman kulttuurilähtöisen työehtosopimuksensa.
Sannalla on laaja-alainen kokemus HR- ja liiketoiminnan kehittämisen johtotehtävistä suurista suomalaisista ja kansainvälisistä yrityksistä. Sanna on johtajana ja tutkijana perehtynyt erityisesti kasvun ja uudistumiskyvyn kehittämiseen. Koulutukseltaan Sanna on tekniikan tohtori, ja väitellyt strategisen muutoksen johtamisesta.
Kuulemme paneelissa myös Goforen henkilöstöjohtaja Sanna Hildénin ajatuksia ja oppeja, millaiseen organisaatioon työntekijät sitoutuvat.
Katri Riekkinen
Viestintäpäällikkö, Verohallinto
Katri Riekkinen on toiminut viestintäpäällikkönä Verohallinnossa kuuden vuoden ajan. Katrilla on pitkä kokemus muun muassa pörssiyhtiöiden monikansallisesta viestinnästä.
Verohallinto on saanut viime vuosina myönteistä palautetta asiakaslähtöisestä viestinnästään. Eri sidosryhmiä palveleva ja vuorovaikutteinen viestintä on olennainen osa Verohallinnon strategian toteuttamista. Viestintää kehitetään eteenpäin uudistamalla Verohallinnon työkulttuuria ketterillä toimintatavoilla. Taustalla hyödynnetään entistä enemmän dataa, analyyseja ja ennakointia.
Panelistiksi saadaan myös Verohallinnon viestintäpäällikkö, Katri Riekkinen, jolta kuulemme työstä, jota valtion viranomainen on tehnyt vetovoimansa ja sitouttamisensa kasvattamiseksi.
Dakota Robin
DEI-asiantuntija, keynote-puhuja & LGBTQ+ expertti
Dakota Robin on puoliksi turkkilainen ja puoliksi suomalainen transmies, joka on syntynyt Sveitsissä ja kasvatettu Suomessa. Hän on monimuotoisuuden, oikeudenmukaisuuden ja inklusiivisuuden asiantuntija, sertifioitu ihmisoikeuskonsultti sekä keynote-puhuja, joka on kouluttanut erilaisia asiantuntijoita sekä yrityksiä ympäri maailmaa lähes seitsemän vuoden ajan.
Dakota on erikoistunut sukupuolten tasa-arvoon, inklusiiviseen johtajuuteen, tiimin rakentamiseen, HLBTQ+ (LGBTQ+) asioihin, intersektionaalisuuteen sekä ihmisten käyttäytymiseen ja mukaan kuulumisen kokemukseen.
Neljänä panelistina nähdään inspiroivana puhujana tunnettu, mm. monimuotoisuuden & inklusiivisuuden asiantuntija, Dakota Robin.
Juontaja
Rosa Kettumäki
Rosa Kettumäki on Ylen toimittaja ja juontaja. Hän on työskennellyt mm. A-studiossa, Ylen aamussa ja Perjantai-ohjelmassa. Parhaillaan hän juontaa Ylen Viimeinen Sana -ohjelmaa.
Keskustele kanssamme
Twitterissä LinkedInissä Viestin jäsenten Facebook-ryhmässä
#viestinnäntulevaisuus
Tapahtuma järjestetään viranomaisohjeiden mukaisesti
Sofia Helsinki ja Viesti ry noudattavat viranomaisten suosituksia ja ohjeistuksia seminaarin järjestämisessä. Tarvittaessa ja tilanteen niin vaatiessa, muutamme tapahtuman kokonaan etätapahtumaksi. Pidätämme oikeudet muutoksiin.
Otathan meihin yhteyttä, jos tapahtumasta herää kysyttävää.
toimisto@viesti.fi
044 7004044