Viestinnän mittaamisen avulla voidaan arvioida ja parantaa viestintää sekä osoittaa ylimmälle johdolle viestinnän funktion arvo. Mitä viestinnässä kannattaa mitata ja miksi? Miten asetat parhaat mittarit juuri teille? Mitkä ovat viestinnän mittaamisen trendejä juuri nyt?
Mitä?
Viestinnän mittaamisessa ei toimi ”one-size-fits-all” -ajattelu vaan mittaamisen on lähdettävä omista tavoitteista. Kun onnistut mittaamisessa, teet viestinnän työn näkyväksi ja sitoutat koko organisaation ymmärtämään viestinnän merkityksen strategianne edistäjänä.
Tässä koulutuksessa opit viestinnän mittaamisen periaatteita. Ymmärrät tavoitteiden asettamisen merkityksen sekä sen, miten ne muutetaan mitattaviksi mittareiksi. Viemällä koulutuksen opit käytäntöön saat pohjan arvioida, mikä toimii ja mikä ei, ja mihin sinun kannattaa työaikaasi käyttää.
Kenelle?
Koulutus sopii kaikille Viesti ry:n jäsenille, jotka pohtivat viestinnän tavoitteiden asettamista ja haluavat osoittaa viestinnän vaikutuksia lukujen kautta. Koulutus toteutetaan etäkoulutuksena ja se on maksuton Viesti ry:n jäsenille.
Ilmoittautuminen
Ilmoittautuminen on täyttynyt. Jos haluat saada tilaisuudesta tallenteen, voit ilmoittautua jonoon. Lähetämme tallenteen kaikille ilmoittautuneille tapahtuman jälkeen.
Kouluttajana toimii mediaseuranta- ja -analyysitoimisto Retrieverin media-analyysipäällikkö Eevi Alanissi. Alanissi vetää Retrieverin media-analyysitiimiä, joka auttaa asiakkaitaan mittaamaan heidän viestintänsä laatua ja vaikuttavuutta.
Alanissi on AMEC-sertifioitu viestinnän mittaamien ammattilainen, joka on uransa aikana auttanut lukuisia suomalaisorganisaatiota eri toimialoilta asettamaan mitattavia tavoitteita viestinnälleen ja ottamaan mittaamisen osaksi viestintänsä johtamista.