Selkeällä kielellä lisätään viestinnän ymmärrettävyyttä, saavutettavuutta ja asiakaslähtöisyyttä. Mutta mihin asioihin viestijän olisi syytä kiinnittää huomiota, jotta tekstimme olisivat ymmärrettävämpiä?
Tästä opimme syyskauden ensimmäisessä webinaarissa!
Mitä?
Maanantaina 29.8. klo 9–10.30 pääsemme oppimaan, miten kirjoitetaan selkeitä ja ymmärrettäviä tekstejä. Webinaarin vinkit auttavat kirjoittamaan kognitiivisesti saavutettavaa, asiakaslähtöistä tekstiä. Kouluttajana toimiii suomen kielen ja viestinnän ammattilainen, Eeva Öörni.
Koulutuksen aikana opit mm.
- Miksi selkeä viestintä on tärkeää?
- Miten lukijan näkökulman voi huomioida tekstissä?
- Mitä voin tehdä, jotta tekstini ei ole työlästä luettavaa?
- Miten varmistan, että lukija löytää tekstistä etsimänsä nopeasti?
Webinaari tallennetaan ja tallenne lähetetään kaikille tapahtumaan ilmoittautuneille.
Kouluttaja
Eeva Öörni on suomen kielen ja viestinnän ammattilainen. Hänen missionaan on nostaa esiin kielen merkitystä viestinnässä ja asiakaskokemuksessa. Muun muassa tästä syystä hänet valittiinkin vuoden kieliasiantuntijaksi vuodelle 2021 (Kieliasiantuntijat ry:n työelämäpalkinto).
Tällä hetkellä Eeva työskentelee Postin asiakaskokemustiimissä sisältömuotoilijana ja kielenhuoltajana. Hän kehittää Postin tekstejä asiakaslähtöisempään, yhtenäisempään ja selkeämpään suuntaan.
Aiemmin Eeva on työskennellyt mm. Verohallinnossa OmaVeron UX-kirjoittajana ja kielenhuoltajana. Sitä ennen hän toimi pitkään käännöstoimiston kielenhuoltajana ja Kielitohtori.fi:n kielineuvojana.
Kenelle?
Kaikille Viestin jäsenille, jotka kaipaavat teksteihinsä selkeyttä. Jos et ole jäsen, voit liittyä tästä.
Ilmoittautuminen
Tämä webinaari on avoin ja maksuton kaikille Viesti ry:n jäsenille. Pääset ilmoittautumaan mukaan tämän sivun alalaidasta. Ilmoittautuminen päättyy 26.8. klo 9.00. Ilmoittautumisen päätyttyä voit tiedustella mahdollisia vapaita paikkoja osoitteesta toimisto@viesti.fi.